
Kadra
Kadra Szkoły Podstawowej na Przymorzu

Anita Turowska
Moja przygoda z Chrześcijańską Szkołą Montessori zaczęła się w 2019 roku gdy podjęłam zatrudnienie jako pedagog szkolny. Obecnie mam przyjemność pełnić rolę dyrektora. Na każdym etapie mojej pracy kluczowe było dla mnie wspieranie rozwoju uczniów – zarówno w wymiarze intelektualnym, jak i emocjonalnym oraz towarzyszenie im w różnych wyzwaniach.
Moim celem jako dyrektora jest tworzenie środowiska, które nie tylko rozwija samodzielność, kreatywność i umiejętność współpracy wśród uczniów, ale także kształtuje ich w duchu miłości, szacunku i odpowiedzialności. Wierzę, że takie podejście połączone z fundamentem jaki tworzą chrześcijańskie wartości pozwoli naszym uczniom budować: dojrzałe społeczeństwo, lepszy świat i poczucie indywidualnego spełnienia.
Po godzinach pasjonuję się fotografią – to dla mnie sposób na uchwycenie piękna chwil i zatrzymanie go na dłużej. Bardzo dużą przyjemność sprawia mi również podróżowanie w towarzystwie najlepszego kompana- mojego męża.

Aleksandra Meissner
Nazywam się Aleksandra Meissner. Z Chrześcijańską Szkołą i Przedszkolem Montessori jestem związana jako nauczyciel od 2017 roku.
Pełnię funkcję wychowawcy klasy 1-3 Odkrywców, łącząc tym samym pracę i zamiłowanie do spędzania czasu z dziećmi. Dzięki nim uczę się wielu kompetencji, Czerpię od nich radość życia i pasję poznawania świata. Fascynuje mnie pedagogika Montessori i stale odkrywam jej niezwykły potencjał.
Z wykształcenia jestem nie tylko nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i filologiem, ale i filozofem, co pomaga mi codziennie podejmować refleksję nad pracą i szukać nowych, lepszych rozwiązań.
Prywatnie jestem żoną i mamą Łucji i Karola, z którymi najchętniej spędzam czas na łonie natury.

Maciej Grzegorzewski
Mam na imię Maciej i jestem nauczycielem historii oraz wiedzy o społeczeństwie. Historia fascynowała mnie już od dzieciństwa, kiedy zadawałem sobie pytania o pochodzenie naszej cywilizacji, naszych przodków i fundamenty, na których się opiera. Z czasem pasja ta przerodziła się w świadome dążenie do wiedzy, które zwieńczyłem studiami na Uniwersytecie im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. W swojej pracy pedagogicznej staram się pokazać uczniom, że historia to nie tylko przeszłość, ale żywa lekcja, która rozwija zdolność analizy, krytycznego myślenia oraz poszerza horyzonty. Moim celem jest przekazywanie młodszym pokoleniom wiedzy o tym, jak unikać błędów przeszłości, szanować tradycję oraz fundamenty naszej cywilizacji. Poza pracą pasjonuję się sportem, literaturą i naturą. Przede wszystkim jestem dumnym tatą Franciszka. Od sześciu lat służę w 7. Pomorskiej Brygadzie OT, wspierając weteranów II wojny światowej. Cieszę się, że mogę być częścią społeczności Chrześcijańskiej Szkoły Montessori.

Anna Maze
W Chrześcijańskiej Szkole Montessori pełnię rolę wychowawcy klasy Zwiadowców (IV), nauczyciela wspomagającego oraz tutora. Mam również przyjemność koordynować zespół ds. wolontariatu. Każdy dzień w szkole to dla mnie okazja, by pomóc uczniom dostrzegać ich mocne strony, budować pewność siebie i rozwijać pasje, które będą im towarzyszyć przez całe życie.
Jako osoba wierząca, kieruję się wartościami chrześcijańskimi – wiarą w Boga, rodziną, przyjaźnią i dobrem.
Są to zasady, które kształtują moją codzienność i wpływają na to, jak podchodzę do mojej pracy.
Wierzę, że szczere relacje, szacunek i wzajemne zrozumienie to fundamenty, na których można budować zaufanie i otwartość.
Cechuje mnie otwartość, zaangażowanie, wrażliwość i empatia. W pracy z dziećmi kieruję się także wartościami bliskości i autentyczności. Zawsze staram się dostrzegać unikalny potencjał każdego ucznia i wspierać go nie tylko w rozumieniu świata, ale także w odkrywaniu samego siebie. Dla mnie najpiękniejszym momentem jest ten, gdy widzę, jak dziecko zyskuje wiarę w swoje możliwości i śmiało stawia czoła wyzwaniom.
Na co dzień jestem przyjaciółką, dobrą koleżanką z pracy, siostrą i córką.
Uwielbiam spędzać czas na śpiewaniu oraz rozmowach z bliskimi.

Alicja Wasiluk
Nazywam się Alicja Wasiluk. W Chrześcijańskiej Szkole Montessori uczę języka polskiego, czyli – tłumaczę skomplikowane zagadnienia językowe i literackie w prosty i zrozumiały sposób (a kiedy stają się dla uczniów przystępne i ciekawe, jest to dla mnie największy sukces). Towarzyszę w przeżywaniu przygód opisanych w lekturach, pomagam dostrzegać głębsze warstwy tekstu i ukryty sens. Staram się nie tylko przekazywać wiedzę, ale uczestniczyć w rozwoju swoich uczniów, wspierać ich ciekawość świata i wspólnie cieszyć się z ich sukcesów. Prywatnie jestem żoną i mamą, a największą przygodą i wyzwaniem jest dla mnie od kilku lat - naśladowanie Jezusa w każdym aspekcie swojego życia.

Wioletta Chlubicka
Jestem psychologiem szkolnym oraz psychoterapeutą w trakcie szkolenia. Uwielbiam spędzać czas z uczniami, pomagać im w rozwiązywaniu problemów i wspierać ich rozwój emocjonalny. Każdy dzień w szkole to dla mnie okazja, by poznać młodych ludzi i towarzyszyć im w ich drodze do samorozwoju.
W pracy kieruję się głęboko wiarą w to, że każde dziecko ma w sobie potencjał, który warto odkrywać i rozwijać.
Prywatnie jestem córką, siostrą, ciocią i przyjaciółką co sprawia mi ogromną satysfakcję.

Małgorzata Maliszewska
Jestem pedagogiem specjalnym, wychowawcą klasy oraz nauczycielem metody Marii Montessori w klasach 1-3. Moim ulubionym momentem w ciągu dnia jest praca własna. Bardzo interesuje mnie rozwijanie i wspieranie rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci. Dużo radości sprawia mi kreatywne omawianie z dziećmi lektur szkolnych a także przygotowywanie przedstawień. W pracy z dziećmi lubię to, że każdego dnia uczę się czegoś nowego. Cenię sobie rozwój osobisty i zawodowy. Lubię się uczyć i szkolić. Na co dzień szukam, obserwuję, łączę, pytam i dzielę się doświadczeniem. Wolny czas chętnie spędzam w górach lub na koncertach. Lubię także gotować i piec ciasta.

Anna Cieszyńska
Mam na imię Ania. Jestem nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i wychowawcą w klasie Badaczy. Praca z najmłodszymi daje mi dużo radości, a także uczy nowego spojrzenia na otaczający świat. Moim ulubionym momentem w ciągu dnia jest tzw. praca własna, podczas której mogę wspierać dzieci w rozwijaniu ich indywidualnych zainteresowań i zdolności.
Prywatnie jestem mamą Antoniny, Ignacego i Jeremiego. Lubię ludzi i czas
z nimi, spacery, a także podróże te małe i duże. Często słucham muzyki, głośno śpiewam i uwielbiam chodzić na koncerty.
Jestem chrześcijanką i cieszę się, że pracując w Chrześcijańskiej Szkole Montessori mogę mówić o tym, co jest dla mnie ważne.

Noemi Czyżewska
Mam na imię Noemi. Jestem nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i wychowawcą klasy Badaczy. Od momentu rozpoczęcia mojej przygody w Chrześcijańskiej Szkole Montessori, każdego dnia zachwyca mnie model nauczania stworzony przez Marię Montessori. Moja praca pozwala mi przekazywać wiedzę w kreatywny sposób. Kocham Boga i cieszę się, że oprócz nauczania mogę dzielić się z dziećmi swoją wiarą. Poza pracą uwielbiam długie spacery i jestem fanką dobrego kina.

Iwona Gajewska
W Chrześcijańskiej Szkole Montessori jestem nauczycielką matematyki. Pełnię także funkcję tutora, wspierając uczniów w ich rozwoju oraz codziennych wyzwaniach. W pracy z dziećmi staram się tworzyć atmosferę sprzyjającą nauce, gdzie każdy może poczuć się ważny i doceniony. Moim celem jest, aby matematyka stała się dla nich bardziej przystępna i zrozumiała, a także by rozwijali umiejętność krytycznego myślenia.
Prywatnie pasjonuję się tańcem, podróżami, dobrą literaturą oraz grą na bębnach djembe. Uwielbiam przebywać z dziećmi, dzielić z nimi zarówno radości, jak i trudniejsze momenty, wspierając ich w budowaniu pewności siebie i dobrego samopoczucia. W wolnym czasie relaksuję się podczas spacerów nad morzem, które często przynoszą mi ukojenie i inspirację.
Matematyka to nie tylko liczby – to droga do odkrywania świata i kształtowania logicznego myślenia, i cieszę się, że mogę w tym towarzyszyć moim uczniom.

Maja Kołodziej
W Chrześcijańskiej Szkole Montessori jestem nauczycielem współorganizującym kształcenie specjalne oraz tutorem. Towarzyszę uczniom w różnych etapach edukacji. Uwielbiam swoją pracę, uczniowie zawsze potrafią mnie czymś zaskoczyć. Wierzę, że każdy człowiek, niezależnie od tego, czy ma pełnie zdrowia, czy boryka się z różnymi wyzwaniami, pragnie być akceptowany i otoczony miłością.
Tylko w atmosferze pełnego zrozumienia i akceptacji, dziecko/nastolatek ma szansę na wzrost, rozwój swoich umiejętności i rozwijanie poczucia własnej wartości.
Gdy nie oceniamy, dajemy przestrzeń do bycia sobą, pomagając pokonywać trudności. "Każde dziecko jest wyjątkowe i zasługuje na szansę by rozkwitnąć"
Prywatnie bardzo lubię podróżować, pływać, jeździć na rowerze. Odkrywanie nowych, wspaniałych miejsc to dla mnie wyzwanie. Poznawanie młodego człowieka i nawiązanie z nim relacji w celu otworzenia go na świat - to pasja.

Adrianna Głębocka
Nazywam się Adrianna Głębocka. W CHSM pełnię funkcję nauczyciela współorganizującego kształcenie specjalne w klasie Odkrywców. Z wykształcenia i pasji jestem psychologiem dziecięcym, pedagogiem oraz trenerem metod efektywnej nauki. Największą motywację i spełnienie daje mi kontakt z drugim człowiekiem, a najważniejszym obszarem w edukacji są dla mnie relacje, emocje, komunikacja oraz kreatywność.
Wolny czas spędzam najczęściej odwiedzając swoje rodzinne Mazury, grając z bliskimi w planszówki oraz fotografując najlepsze chwile w swoim życiu.

Anna Gzela
W CHSM uczę matematyki i pełnię rolę tutora.
Jestem absolwentką Uniwersytetu Gdańskiego. Skończyłam studia licencjackie na kierunku Modelowanie Matematyczne i Analiza Danych oraz studia magisterskie na kierunku Matematyka ze specjalizacją nauczycielską.
Chciałabym przekazywać uczniom moje zamiłowanie i pasję do matematyki oraz to, że jest piękna i nie bez powodu nazywa się ją królową nauk. Staram się ukazywać jej praktyczne zastosowania oraz to, jak wiele miejsc wymaga znajomości liczb czy geometrii. W matematyce najbardziej cenię to, że różnorodne metody, drogi i rozwiązania mogą prowadzić do jednej poprawnej odpowiedzi.
Prywatnie jestem miłośniczką książek, musicali oraz zielonej herbaty. Moim marzeniem jest napisać kiedyś podręcznik do matematyki.

Julia Artemova
Jestem nauczycielką Godziny Biblijnej w Chrześcijańskiej Szkole Montessori.
Od wielu lat z miłością i oddaniem pracuję z dziećmi i młodzieżą. Ukończyłam filologię angielską na uniwersytecie w Ukrainie. Z czasem jednak odkryłam, że moją życiową pasją jest służenie Bogu i ludziom, dlatego też podjęłam kolejne studia w Instytucie Biblijnym, uzyskując tytuł magistra teologii. W tym samym czasie zaangażowałam się w pracę z dziećmi, zdobywając cenne doświadczenie na tym polu. Prywatnie jestem szczęśliwą mamą czteroletniego Marka. Od prawie trzech lat mieszkam z rodziną w Polsce, gdzie razem z mężem prowadzimy kościół ewangeliczny. Moją radością i przywilejem jest dzielenie się prawdami zawartymi w Słowie Bożym, które ma moc zmieniać serca, zachęcać i wskazywać najważniejsze kierunki w życiu.

Dorota Thomas
Pracuję w Chrześcijańskiej Szkole Montessori od marca 2022 roku, ucząc cudzoziemców (rosyjsko-, ukraińsko- i anglojęzycznych) języka polskiego jako języka obcego.
Z wykształcenia jestem polonistką (ukończyłam studia magisterskie na Uniwersytecie Wrocławskim). Przez kilka lat mieszkałam i studiowałam w Anglii, gdzie uzyskałam certyfikaty językowe CPE i CELTA, sygnowane przez Cambridge University. W ubiegłym roku ukończyłam również studia podyplomowe na Uniwersytecie Wrocławskim z Nauczania Języka Polskiego jako Języka Obcego i Drugiego.
Ważnym etapem w moim życiu był wyjazd do Tamilnadu, na południe Indii, gdzie mieszkałam i pracowałam jako misjonarka przez siedem lat. Z własnego doświadczenia znam wyzwania, z jakimi muszą się zmierzyć cudzoziemcy mieszkający poza granicami swojego kraju. Czym innym jest poznawać państwa przez okno autobusu turystycznego, a zupełnie czym innym jest zamieszkać tam i przebijać się przez bariery językowe i kulturowe każdego dnia, do momentu aż nowa rzeczywistość zostanie oswojona i stanie się zrozumiała i przyjazna. Dlatego podczas swoich zajęć staram się tworzyć atmosferę, która nie tylko pozwala dzieciom na efektywną naukę języka polskiego, ale również sprawi, że z każdym dniem będą się oni czuć swobodnie i komfortowo.

Piotr Kupracz
Moim głównym zadaniem w szkole jest wzbudzanie wśród uczniów ciekawości poznawania praw przyrody. Lekcje fizyki staram się organizować z naciskiem na praktyczne doświadczenia i ćwiczenia.
Lata pracy na Politechnice Gdańskiej i w Polskiej Akademii Nauk utwierdziły mnie w przekonaniu, że bycie naukowcem to dla mnie za mało. Postanowiłem poświęcić się pracy z młodzieżą i pomagać im odkrywać ich zainteresowania jeszcze przed studiami.
Po szkole, gdy tylko żona i dzieci mi pozwalają, zgłębiam historię, filozofię lub uczę się współpracy ze sztuczną inteligencją.

Gabriela Unger
Nazywam się Gabriela Unger i w Chrześcijańskiej Szkole Montessori uczę języka angielskiego na drugim etapie edukacyjnym. Ukończyłam kierunki lingwistyka stosowana oraz filologia angielska, częściowo studiując w Stanach Zjednoczonych, co wzbogaciło moje doświadczenia językowe i kulturowe.
Mam trzyletnie doświadczenie pracy w szkole językowej i jako korepetytorka. Od trzynastu lat jestem związana z harcerstwem, gdzie prowadziłam dzieci i młodzież, rozwijając kreatywność i przekazując wartości chrześcijańskie.
Moim celem jest nauczanie angielskiego w sposób przystępny i angażujący, aby inspirować dzieci do nauki języka, który jest w obecnej erze tak istotny.

Anna Lehmann
Mam na imię Ania. W Chrześcijańskiej Szkole Montessori pracuje jako terapeuta pedagogiczny. W swojej pracy stawiam przede wszystkim na relacje z drugim człowiekiem. Moje podejście jest oparte na cierpliwości i empatii co pozwala budować zaufanie i komfort w relacjach z uczniami.
Prywatnie jestem miłośniczką górskich wędrówek.

Aleksandra Dębek
Nazywam się Aleksandra i od lat z pasją dzielę się wiedzą jako nauczyciel matematyki. Moim drugim wykształceniem jest chemia, która fascynuje mnie swoją logiką, pięknem zjawisk i wpływem na nasze życie codzienne. Ukończenie dwóch dziedzin nauki pozwala mi na interdyscyplinarne podejście do nauczania, dzięki czemu mogę inspirować uczniów do poszukiwania związków między przedmiotami i rozwijania szerokiego spojrzenia na naukę.
Poza pracą dydaktyczną pełnię również rolę tutora szkolnego. Cenię sobie tę funkcję, ponieważ daje mi możliwość poznania ucznia z innej strony – nie tylko przez pryzmat wyników i ocen, ale także jego potrzeb, zainteresowań i aspiracji. Uważam, że dobra relacja z uczniem buduje zaufanie i motywuje do rozwoju zarówno w nauce, jak i w życiu osobistym.
Bardzo cenię porządek, jasne zasady i strukturę, które wspierają efektywność i poczucie bezpieczeństwa. W mojej pracy staram się, aby reguły były nie tylko sensowne, ale również zrozumiałe dla uczniów, bo wierzę, że to podstawa skutecznej współpracy.
Prywatnie jestem osobą ciekawą świata, która chętnie rozwija swoje kompetencje, szukając nowych inspiracji zarówno w naukach ścisłych, jak i w pracy z ludźmi.

Natalia Kortecka
Nazywam się Natalia i jestem nauczycielem geografii z wykształcenia i zamiłowania. Ukończyłam geografię i GIS (Geograficzne Systemy Informacyjne) na Uniwersytecie Gdańskim.
Uwielbiam się rozwijać, dlatego ciągle poszerzam swoją wiedzę i pulę przedmiotów, których mogę uczyć. Cały czas coś studiuję i nigdy nie stoję w miejscu, do czego również zachęcam młodzież. Oczywiście geografia jest i zawsze będzie na pierwszym miejscu.
W wolnych chwilach bardzo lubię grać w gry planszowe i spać, aby się zregenerować. Lubię też podróżować, dlatego co najmniej dwa razy w roku wyjeżdżam, aby zgłębiać nasz piękny świat, jak przystało na geoticzerkę.
Uwielbiam swoją pracę i nie wyobrażam sobie życia bez niej, dlatego jest ona moją jedyną prawdziwą pasją.

Agnieszka Rudnicka-Pilch
W CHSM pełnię funkcję nauczyciela współorganizującego kształcenie specjalne oraz wychowawcy klasy Pionierów. W mojej pracy kieruję się empatią i zaangażowaniem, stawiając potrzeby dzieci na pierwszym miejscu. Pomaganie im w rozwijaniu umiejętności i wspieranie ich w codziennych wyzwaniach to moja prawdziwa pasja. Wierzę, że każdemu dziecku można pomóc w odnalezieniu swojego potencjału i drogi do sukcesu, co stanowi dla mnie największą satysfakcję zawodową.
W czasie wolnym oddaję się swojej drugiej pasji – rekonstrukcji historycznej. Jestem starszym ułanem i jeżdżę w kawalerii Hubal, odtwarzając historię i tradycję polskiej kawalerii. Równocześnie przenoszę się do wczesnego średniowiecza, wcielając się w postać kobiety duńskiej z X wieku w drużynie Ulfhednar. Poza tym uczestniczę w zajęciach boksu dla kobiet, które dodają mi energii i pozwalają dbać o kondycję fizyczną.
Moją misją jest wspieranie dzieci z pasją i oddaniem, a różnorodne zainteresowania pozwalają mi rozwijać wszechstronność i czerpać inspirację do pracy.

Monika Kitowska
Mam na imię Monika i jestem nauczycielką chemii.
Chemia to moja pasja, którą staram się przekazywać uczniom w sposób ciekawy i inspirujący. Na moich zajęciach kładę duży nacisk na projektowe podejście do nauki – uczniowie tworzą modele budowy atomów, cząsteczek czy struktur chemicznych, co pozwala im lepiej zrozumieć teoretyczne zagadnienia i rozwijać kreatywność.
Wierzę, że nauka chemii nie musi ograniczać się do książek i wzorów. Dzięki projektom uczniowie mają szansę aktywnie angażować się w proces odkrywania chemicznych zasad rządzących światem. To podejście pomaga im nie tylko przyswoić wiedzę, ale także zobaczyć, jak chemia kształtuje otaczającą nas rzeczywistość.
Moim celem jest stworzenie środowiska, w którym uczniowie czują się zmotywowani do nauki i mogą rozwijać swoje zainteresowania. Stawiam na współpracę, samodzielne poszukiwanie odpowiedzi i naukę poprzez działanie, co pozwala moim uczniom zrozumieć, że chemia jest nie tylko nauką, ale także świetną przygodą!

Maciej Hofman
W naszej szkole prowadzę zajęcia z informatyki, techniki oraz edukacji dla bezpieczeństwa. Interesuję się montażem filmów i tworzeniem muzyki – od dziecka uwielbiam grać na gitarze. Sporo czasu spędzam w mojej pracowni stolarskiej, Montowni, gdzie wraz z uczniami tworzymy niesamowite rzeczy z drewna. Prowadzenie zajęć, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, są to obszary, które pozwalają mi rozwijać i poszerzać moje pasje.
Prywatnie uwielbiam gotować, grać w planszówki i do znudzenia oglądać serial „The Office”. Moje przecudne dwie córki i trzech niesamowitych synów, motywują mnie do stawania się lepszym każdego dnia.

Ewa Grzywacz
W naszej szkoloe jestem tutorem i uczę języka niemieckiego. W pracy ważna jest dla mnie przestrzeń do eksperymentowania i uczenia się przez doświadczenie, dlatego regularnie realizuję z młodzieżą projekty z różnych obszarów. Cenię kreatywne spojrzenie na świat i ogromną ciekawość życia młodych ludzi. Lubię obserwować, jak się zmieniają i dojrzewają, dzielić się z nimi swoją wiedzą i doświadczeniem.
11 lat mieszkałam w Monachium, gdzie ukończyłam studia na kierunku: germanistyka, psychologia i psycholingwistyka. To miasto stało się nie tylko moim miejscem nauki, ale także przestrzenią, gdzie założyłam własną rodzinę i powitałam na świecie dwóch wspaniałych synów. Prywatnie Kocham Włochy, uwielbiam zwiedzać miejsca, o których nie można przeczytać w przewodniku.

Natalia Rapiej
Hola! W Chrześcijańskiej Szkole Montessori jestem nauczycielem języka hiszpańskiego. Miłość do języka zapoczątkowała klasa dwujęzyczna w szkole średniej do której uczęszczałam. Wtedy już byłam pewna, że moja przyszłość na pewno będzie z nim związana.
Poza nauczaniem- moją pasją i wielką miłością jest dla mnie taniec.
Hasta pronto! Do zobaczenia!

Szymon Lemke
Odkąd pamiętam uwielbiam sport. Trenowałem przeróżne dyscypliny sportowe jednak najbardziej uwielbiam gry zespołowe. Moim celem jest pokazanie, że sport to nie tylko zdrowie i dyscyplina ale również dobra zabawa.
Jestem nauczycielem Wychowania Fizycznego, Trenerem personalnym oraz Tutorem jednak moją największą pasją są po prostu ludzie. Uwielbiam spędzać czas z uczniami ponieważ uważam, że z młodzieżą i dziećmi tak naprawdę nie da się nudzić. Chętnie pomagam uczniom rozwijać nowe umiejętności i sprawia mi to ogromną radość kiedy widzę ich postępy jednak najważniejsze dla mnie kiedy widzę ,że lekcje wychowania fizycznego przestają być lekcją, a stają się zabawą podczas której uczniowie miło spędzają czas.
Podczas moich zajęć staram się, aby uczniowie przede wszystkim polubili się ruszać ponieważ łatwiej jest uczyć się czegoś kiedy coś lubimy. Prowadząc zajęcia na siłowni również staram się uświadamiać uczniów, że zdrowe ciało to nie jest coś co mamy do końca życia więc warto zacząć dbać o siebie już teraz.